Logga in på ÖBK-BAS

Inloggning i BAS
Som medlem kan du logga in antingen med lösen eller Bank-ID.Dina tidigare inloggningsuppgifter med lösen gäller. Har du glömt ditt lösen klickar du på glömt lösenord och fyller i din mailaadress för att få ett nytt lösenord.
När du fyllt i detta får du ett sms med en kod för att verifiera dig i BAS.
Väljer du bank-id scannar du QR-koden som kommer upp med mobilen och verifierar dig via din Bank-ID app.  Klicka HÄR» för att logga in på BAS med lösen.

Kontrollera att du har rätt uppgifter inlagda i BAS!
När du kommer in på första sidan skall du alltid välja Min sida – den nedre raden.
( i vissa fall ligger det även en adminväg in i BAS, vilken ej ska användas)
Vid ändring av uppgifter klickar du på en ruta uppe till höger, begär ändring av uppgifter.
Sedan kan du ändra såväl personuppgifter som båtuppgifter.Vid ändring av båtuppgifter drar du pilen till höger på linjen under uppgifternaför att få fram en penna till höger om uppgifterna.
Klicka på pennan för att redigera dina båtuppgifter. Slutligen klickar du på SPARA, en ruta uppe till höger. Uppgifterna ändras efterhand, när de godkänts av kansliet.

Kö för en tillfällig båtplats
Du som står i kö till en fast båtplats kan också ställa dig i kö för en tillfällig båtplats nästa säsong. Maila till obk@oregrund.nu och som ämne anger du ”Tillfällig båtplats”.I mailet skriver du endast ditt namn och medlemsnummer. Vi fördelar fasta och tillfälliga platser löpande. Du kommer att kontaktas av Birgitta, vår Båtplatsansvariga.

Du som ej kommer att nyttja din båtplats!
Du har som båtplatsinnehavare rätt att avstå din båtplats under 1 år.
Meddela kansliet snarast, om du vet att du ej kommer nyttja din plats.Gör det före 1 april för att få tillbaka din avgift.
Vi hyr då ut din plats som en tillfällig plats.
Det är absolut förbjudet att själv hyra ut sin båtplats i andra hand.

Kansliet
Anne Lie